2018 yil 13 aprel
1) Norma ijodkorligi va huquqni qo‘llash amaliyoti sohasida yagona davlat siyosatini izchil amalga oshirish; 2) Qonun ustuvorligini ta'minlashga ko‘maklashish; 3) Yuridik yordam va xizmat ko‘rsatish tizimini takomillashtirish, notarial va advokatura institutini isloh qilishi; 4) Davlat xizmatlari ko‘rsatishning samaradorligi va sifatini yuksaltirish; 5) Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari bilan ishlash tizimini tubdan takomillashtirish, aholi bilan ochiq muloqotni yo‘lga qo‘yishning yangi, samarali mexanizm va usullarini joriy etish; 6) Adliya organlari foliyatining ochiqligini ta'minlash, axborot taqdim qilishning zamonaviy shakllarini joriy etish; 7) Jamoatchilik nazoratini amalga oshirishning zamonaviy shakllarini rivojlantirish, ijtimoiy sheriklikning samarasini oshirish;
Fuqarolarning konstitutsiyaviy huquq va erkinliklarini ishonchli himoya qilishni, qonun ustuvorligini taʼminlashga yoʻnaltirilgan jamiyat va davlat qurilishi sohasida norma ijodkorligi va huquqni qoʻllash amaliyoti sohasida yagona davlat siyosatini izchil amalga oshirish; davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, huquqni muhofaza qiluvchi va nazorat tuzilmalarining norma ijodkorligi faoliyatini tizimli tahlil qilishni tashkillashtirish, ular tomonidan kiritiladigan yoki qabul qilinadigan qonun hujjatlari va boshqa hujjatlar loyihalarining Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi, qonun hujjatlariga, mamlakatda olib borilayotgan islohotlarning maqsad va vazifalariga, shuningdek qonunchilik texnikasi qoidalariga muvofiqligini aniqlash yuzasidan har tomonlama ekspertizani amalga oshirish; amaldagi qonun hujjatlarida „oq dogʻlar“ni, shuningdek davlat hokimiyati va boshqaruvi tizimida korrupsiyaning kelib chiqishiga, boshqa huquqbuzarliklar sodir etilishiga sharoit yaratayotgan qoidalar va normalarni aniqlash; fuqarolik jamiyati institutlarining har tomonlama rivojlanishini, ularning aholining turli qatlamlari huquqlari va manfaatlarini himoya qilishda, mamlakatni demokratik yangilash va modernizatsiyalashda faol ishtirokini huquqiy taʼminlashga yoʻnaltirilgan chora-tadbirlarni amalga oshirish; Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi, qonunlari va xalqaro shartnomalarida mustahkamlangan inson huquqlari va erkinliklarini himoya qilishni taʼminlash; nodavlat notijorat tashkilotlari faoliyat koʻrsatishining qonuniyligini, tashkiliy-huquqiy asoslarini takomillashtirishni taʼminlash; mamlakatda roʻyxatdan oʻtgan xalqaro va xorijiy nodavlat notijorat tashkilotlari faoliyatida qonun hujjatlari talablariga rioya etilishi ustidan tizimli monitoring oʻtkazish; jamiyatda aholining huquqiy ongini, huquqiy madaniyatni oshirishga va qonuniylikni mustahkamlashga yoʻnaltirilgan davlat organlari, jamoat birlashmalarining huquqiy targʻibot va maʼrifat sohasidagi ishlarini samarali muvofiqlashtirishni amalga oshirish;
Adliya xalq komissarligi uchta asosiy: sud tuzilishi va nazorati, prokuratura hamda qonunchilikka takliflar kiritish bo‘limlaridan iborat bo‘lib, Adliya xalq komissari bir vaqtning o‘zida respublika Xalq komissarligi Kengashining taqdimnomasiga binoan Markaziy ijroiya qo‘mitasi tomonidan tayinlanadigan va vazifasidan ozod qilinadigan respublika Davlat prokurori bo‘lib ham hisoblangan. 1926 yil 22 dekabrda O‘zbekiston Adliya xalq komissarligi haqidagi Nizomga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritilgan, 1931 yil 11 oktyabrda esa keyingi yillarda sud va prokuratura idoralarining tarkibi va vazifalari o‘zgarishi munosabati bilan takomillashib borgan yangi Nizom qabul qilingan.1991 yilda O‘zbekiston xalqi davlat mustaqilligiga erishdi. Uning tarixiy ahamiyati shundan iboratki, avvalo inson omilining ustuvorligi, davlat mustaqilligi tamoyillari tan olindi, xalqparvar demokratik huquqiy davlat barpo etish kabi maqsadlar qo‘yildi. 1995 yil 27 aprel' – O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi faoliyatini takomillashtirish va uning apparati tuzilmasidagi o‘zgartirishlar to‘g‘risida”gi qaroriga muvofiq, Adliya vazirligining Iqtisodiy islohot bo‘yicha qonunchilik va normativ hujjatlar loyihalarini tayyorlash va huquqiy ekspertiza qilish boshqarmasi tarkibida 3 ta shtat birligi miqdorida Tadbirkorlar va xususiy mulk egalari huquqlariga rioya etish bo‘yicha qonunchilikning bajarilishini nazorat qilish bo‘limi tashkil etildi. O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi tizimiga Vazirlik markaziy apparati, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Adliya vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar adliya boshqarmalari, tumanlar (shaharlar) adliya bo‘limlari, Davlat xizmatlari agentligi, FHDYo organlari, Intellektual mulk agentligi, Huquqiy siyosat tadqiqot instituti, X. Sulaymonova nomidagi Respublika sud ekspertiza markazi, “Adolat” milliy huquqiy axborot markazi davlat muassasasi, “Adliya organlari va muassasalarida axborot-kommunikasiya texnologiyalarini rivojlantirish markazi” davlat muassasasi, davlat notarial idoralari va arxivlari, Yuristlar malakasini oshirish markazi, Toshkent davlat yuridik universiteti, yuridik kollejlari va Akademik lisey kiradi.
O'zbekiston Respublikasi Adliya vaziri
+998 71 207-04-58
O'zbekiston Respublikasi Adliya vaziri o'rinbosari
+998 71 207-04-61
Fakultetlar | 0 |
Professor-o'qituvchilar soni | 0 |
Talabalar | 0 |
Bakalavriat | 0 |
Magistratura | 0 |
Ma’muriy-boshqaruv xodimlar | 0 |
Katta ilmiy xodimlar | 0 |
Kichik ilmiy xodimlar | 0 |
Laborantlar | 0 |
Muhandis-texnik xodimlar | 0 |
Ilmiy kengash azolari | 0 |
Kurslar | Davlat byudjeti | Shartnoma asosida | Jami |
---|---|---|---|
1-kurs | 0 | 0 | 0 |
2-kurs | 0 | 0 | 0 |
3-kurs | 0 | 0 | 0 |
4-kurs | 0 | 0 | 0 |
5-kurs | 0 | 0 | 0 |
6-kurs | 0 | 0 | 0 |
7-kurs | 0 | 0 | 0 |
Kurslar | Davlat byudjeti | Shartnoma asosida | Jami |
---|---|---|---|
1-kurs | 0 | 0 | 0 |
2-kurs | 0 | 0 | 0 |