1991 yil
Aholiga, shu jumladan, davlat tomonidan kafolatlangan hajmlarda to‘liq va o‘z vaqtida tibbiy xizmatlar ko‘rsatishni ta’minlashda Vazirlikning organlari va tashkilotlari roli va mas’uliyatini oshirishga yo‘naltirilgan fuqarolarning sog‘lig‘ini muhofaza qilish sohasida yagona davlat siyosatini amalga oshirish sohasida: aholi salomatligini saqlash va yaxshilashni, sog‘lom avlodni tarbiyalash uchun shart-sharoitlarni shakllantirishni, profilaktik sog‘liqni saqlashni rivojlantirishni, sog‘lom turmush tarzini keng ommalashtirishni ta’minlovchi davlat siyosatini amalga oshirishni ta’minlaydi; fuqarolar sog‘lig‘ini saqlashni ta’minlashga qaratilgan davlat dasturlari ijrosi yuzasidan nazorat olib boradi va ishlarni muvofiqlashtiradi; sog‘liqni saqlash tizimini isloh qilish dasturlarini amalga oshiradi, sog‘liqni saqlashning nodavlat sektorini rivojlantiradi va tibbiy xizmatlar bozorini tashkil etadi; sog‘liqni saqlash, shu jumladan, tibbiy yordam berish, dori vositalari, tibbiy buyumlar ishlab chiqarish va ulardan foydalanish hamda ularga rioya qilinishi ustidan nazorat qilish sohasida normativlar va standartlar tizimini yaratadi; tibbiy yordam sifati standartlarini va hajmini belgilaydi, tibbiy va farmatsevtik faoliyatni litsenziyalashni amalga oshiradi; tibbiyot tashkilotlari tomonidan aholiga o‘z vaqtida malakali va sifatli tibbiy yordam ko‘rsatilishi ustidan nazorat qiladi; sud-tibbiy va sud-ruhiy va tibbiy-mehnat ekspertizasini ta’minlaydi; tarmoqni kadrlar bilan ta’minlash dasturlarini ishlab chiqadi va amalga oshiradi, sog‘liqni saqlashda tegishli yo‘nalishlar va mutaxassislar bo‘yicha tibbiyot kadrlariga bo‘lgan ehtiyojni aniqlaydi va ularni tayyorlaydi; o‘z vakolatlari doirasida tegishli xalqaro tashkilotlar va xorijiy mamlakatlarning sog‘liqni saqlash tashkilotlari bilan o‘zaro hamkorlik qiladi;
Quyidagilar Vazirlikning asosiy vazifalari hisoblanadi: Aholiga, shu jumladan, davlat tomonidan kafolatlangan hajmlarda to‘liq va o‘z vaqtida tibbiy xizmatlar ko‘rsatishni ta’minlashda Vazirlikning organlari va tashkilotlari roli va mas’uliyatini oshirishga yo‘naltirilgan fuqarolarning sog‘lig‘ini muhofaza qilish sohasida yagona davlat siyosatini amalga oshirish; jamoat sog‘lig‘ini saqlash ustuvorligini ta’minlash, aholini sog‘lom turmush tarzini yuritishga undash, eng avvalo, o‘z sog‘lig‘i va atrofidagilarning sog‘lig‘i uchun mas’uliyat tuyg‘usini tarbiyalashda aholining madaniyati va tibbiy savodxonligini oshirish; millatning genofondini yaxshilash maqsadida sog‘lom avlod tug‘ilishi va tarbiyalanishi uchun qulay shart-sharoitlar yaratish, oilada tibbiy madaniyatni, umrning sifati va uzoq davom etishini oshirish, aholining sog‘lig‘ini muhofaza qilish va sanitariya-epidemiologik osoyishtalik sohasida davlat siyosatining asosiy yo‘nalishlarini ishlab chiqish; bevosita birlamchi tibbiy-sanitariya yordami tashkilotlarida qishloq aholisiga ko‘rsatilayotgan tibbiy yordam hajmlarini kengaytirish, asosiy, tez-tez uchraydigan kasalliklar turlari bo‘yicha tuman bo‘g‘ini darajasida ixtisoslashtirilgan xizmatlar tizimini barpo etishda amaliy yordam berishni tashkil etish; ham tibbiy yordamni xizmat ko‘rsatilayotgan aholiga yaqinlashtirish, ham axborot texnologiyalarini, teletibbiyotni, davolashning klinik protokollarini keng joriy etish hamda yetakchi xorijiy va mahalliy mutaxassislarning tajribasini mintaqaviy tibbiyot muassasalarining tibbiyot xodimlariga berish hisobiga aholiga ko‘rsatilayotgan birlamchi, tez, kechiktirib bo‘lmaydigan va ixtisoslashtirilgan tibbiy yordamning qulayligi va tezkorligi darajasini oshirish; dorilar muomalasini davlat tomonidan tartibga solish chora-tadbirlarini amalga oshirish, dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy texnikani, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi hududida qo‘llashga ruxsat berilgan asbob-uskunalarni standartlashtirish va sertifikatlashtirish; yolg‘iz keksa fuqarolar, pensionyerlar, nogironlarni manzilli ijtimoiy muhofaza qilishni takomillashtirish, ularni davolashni, tizimli sog‘lomlashtirishni tashkil etish yo‘li bilan ularga ko‘rsatilayotgan tibbiy-ijtimoiy yordam darajasi va sifatini oshirish, profilaktik tadbirlarni kengaytirish, davolashning zamonaviy usullari bilan qamrab olish va ularni qo‘llash; mahalliy tajribani va eng yaxshi jahon yutuqlarini birga qo‘shish asosida tibbiyot fanini rivojlantirish strategiyasini ishlab chiqish va prognozlashtirish, ilmiy tibbiy tadqiqotlar samaradorligini oshirish, fan, texnika yutuqlarini va ilg‘or tajribani sog‘liqni saqlash amaliyotiga joriy etish, oliy va o‘rta tibbiy ta’lim tizimini rivojlantirish; sog‘liqni saqlash tizimida yagona tashkiliy-metodik rahbarlik qilishni va ko‘rsatilayotgan tibbiy xizmatlar sifati nazorat qilinishini ta’minlaydigan zamonaviy, xorijiy amaliyotda sinab ko‘rilgan sog‘liqni saqlash tizimini boshqarish usullarini joriy etish.
O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi (keyinchalik matnda Vazirlik) sog‘liqni saqlash bo‘yicha markaziy davlat boshqaruvi hisoblanib, o‘z faoliyati bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga bo‘ysunadi. Vazirlik faoliyatini boshqa davlat idoralari, jumladan davlat muassasalari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahrining ijro etuvchi hokimiyat idoralari, shuningdek boshqa jamoatchilik tashkilotlari bilan birga olib boradi.
O‘zbеkistоn Rеspublikаsi Sоg`liqni sаqlаsh vаziri
+998 71 239-48-08
O‘zbеkistоn Rеspublikаsi Sоg`liqni sаqlаsh vazirning birinchi o'rinbosari
+998 71 239-19-54
Fakultetlar | 0 |
Professor-o'qituvchilar soni | 0 |
Talabalar | 0 |
Bakalavriat | 0 |
Magistratura | 0 |
Ma’muriy-boshqaruv xodimlar | 0 |
Katta ilmiy xodimlar | 0 |
Kichik ilmiy xodimlar | 0 |
Laborantlar | 0 |
Muhandis-texnik xodimlar | 0 |
Ilmiy kengash azolari | 0 |
Kurslar | Davlat byudjeti | Shartnoma asosida | Jami |
---|---|---|---|
1-kurs | 0 | 0 | 0 |
2-kurs | 0 | 0 | 0 |
3-kurs | 0 | 0 | 0 |
4-kurs | 0 | 0 | 0 |
5-kurs | 0 | 0 | 0 |
6-kurs | 0 | 0 | 0 |
7-kurs | 0 | 0 | 0 |
Kurslar | Davlat byudjeti | Shartnoma asosida | Jami |
---|---|---|---|
1-kurs | 0 | 0 | 0 |
2-kurs | 0 | 0 | 0 |